24 April 2012

jangan mudah berkata sayang atau cinta

SAYANG dan CINTA adalah sesuatu perkara yang berbeza kerana kita boleh menyayangi semua orang , tetapi kita tak boleh mencintai semua orang . bagi faten perkataan sayang dan cinta janganlah sewenang-2nya hendak diperkatakan kepada seseorang kerana ia member maksud yang mendalam bagi seseorang itu walaupun bagi diri anda ia hanya perkara kecil 


: kita boleh sayang kawan-2 kita , tapi kita tak boleh mencinta semua kawan-2 kita sebab cinta hanyalah untuk seseorang sahaja (dari konsep manusia kepada manusia) . bagi faten , cinta juga adalah perkara yang merelakan . bukan untuk dipaksa kerana semakin kita paksa semakin jauh kita dengan cinta itu .

* bagi sesiapa yang mencari cinta , teruskan dan faten yakin kali pertama awak berjumpa seseorang itu awak belum mencintai dia sepenuh hati sebab cinta akan hadir dengan sendirinya bila awak menyemainya setiap hari (macam faten) . jadi , bila awak sukakan seseorang . terus teranglah perasaan awak terhadap dia , kerana cinta boleh disemai setiap hari :)

* bagi yang sentiasa menanti cinta hadir dalam hidup mereka , teruskalah menanti kerana pasti suatu hari nanti akan ada seseorang yang dalam diam menyukai awak tanpa awak ketahui sebelumnya (macam hafiz) hehe :)

KESIMPULANNYA , SEKALI ANDA MENYATAKAN CINTA DAN SAYANGKAN SESEORANG TERUSKANLAH DENGAN APA YANG ANDA KATAKAN , KERANA INSYA'ALLAH DIA AKAN MEMBER LEBIH DARIPADA APA YANG ANDA SANGKAKAN DAN JANGAN SESEKALI MENGKHIANATINYA KERANA IA MUNGKIN MEMUSNAHKAN HIDUP SESEORANG ITU :')

// semua yang kat atas ni faten copy paste ! faten pun mana pandai sangat pasal cinta ni :p hihi , entry ni faten sesaja nak kongsi dengan korang ;) bak kata orang "buat apa mencari cinta , sebab cinta yang dicari pasti akan pergi dan cinta yang dinanti pasti kekal abadi" hihi :) assalamualaikum ?

terima kasih kerana sudi baca blog faten :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...